חיבור מרגש ויוצא דופן

הטקסטים בעברית ובערבית של היצירה העוצמתית "מוות ולידה" שאותה הלחין נעם סיון, ואותה נבצע בקונצרט סיום העונה בעוד מספר שבועות, מעסיקים אותי שעות רבות בשבועות האחרונים. וגם – הכנות ודריכות לפרוייקט יוני רכטר בקונסרבטוריון גבעתיים, וקטע השיגעון של לה פולי מהקונצרט האחרון של האנסמבל.

flier copy-1-page-002 flier copy-1-page-001

מעולם לא התעמקתי בטקסטים בערבית ובדיקציה בערבית. עכשיו, לשם הכנת היצירה "מוות ולידה" אני נעזר הרבה בהקלטות ובדוברי ערבית ללימוד החומר הזה. אתמול היתה לי חזרה עם מקהלת זמרי קולגיום (תמיד משמח ומרגש לחזור למקהלה שניהלתי עד לא מזמן), ובה הדרכתי אותם בביצוע היצירה כולל הטקסטים בערבית. לאט לאט החלקים של היצירה מתחברים אחד לשני. המוסיקה מדהימה. חזקה. מרגשת. יש עוד המון עבודה, גם לי, גם לסולניות, גם למקהלה וכמובן לתזמורת שעדיין לא החלה בחזרות, אבל ההרגשה היא שאנחנו עובדים על משהו גדול וחזק. לדעתי, מעולם לא נכתבה יצירה בעברית וערבית שאיננה עוסקת בעניינים פוליטיים אלא בנושאים אוניברסליים כמו מוות ולידה. החיבור בין המקהלה לביני ולאנסמבל, וכמובן לאינאס מסאלחה שהיא חברה טובה שלי, ולעינת ארונשטיין הנפלאה, וביחד עם נעם סיון שאני מאד אוהב את המוסיקה שלו – זה חיבור מרגש ויוצא דופן. בפוסטים הבאים אביא חלק מהטקסטים הנפלאים של היצירה,  ואמשיך לדווח על ההכנות. הקונצרטים יתקיימו ב15.6 ו16.6.

ובמקביל לפרוייקט המרגש הזה, פרוייקט מרגש לא פחות מתקיים בקונסרבטוריון גבעתיים החוגג 60 שנה להיווסדו – קונצרט בתיאטרון גבעתיים עם יוני רכטר. בקונצרט יקחו חלק כל גופי הביצוע של הקונסרבטוריון – שתי תזמורות כלי קשת, שתי תזמורות כלי נשיפה, שתי מקהלות, ביג בנד והרכבים נוספים. אתמול היתה לי חזרה עם תזמורת הקונסרבטוריון על כמה משיריו של יוני רכטר שנבצע איתו, והערב תהיה חגיגה גדולה כאשר כל גופי הביצוע יתאספו בקונסרבטוריון לחזרה משותפת עם יוני רכטר על "שיר נבואי קוסמי" שיסיים את הקונצרט. במהלך השבוע הבא יוני יגיע לחזרות של כל אחד מהגופים – אצלנו בתזמורת הוא יבקר ביום שלישי לחזרה על "עד מחר" ועל "זה כל מה שיש". ישנה כמובן ציפייה ודריכות אצל כל הנגנים הצעירים, וגם אצלנו המנצחים שישתפו איתו פעולה. הקונצרט יתקיים בתיאטרון גבעתיים ב9.6.

ולסיום – הנה קטע ההפתעה מהקונצרט האחרון של האנסמבל, שאותו ביצענו עם הזמרת קלייר מגנאג'י: אריית השיגעון של לה פולי מהאופרה "פלאטה" של ראמו. כפי שניתן לראות – זה היה מאוד משעשע. קטע משעשע במיוחד נחתך מהוידאו הזה, והוא קרה ממש לפני תחילת הביצוע – כאשר קלייר סימנה לי לפנות לה את הפודיום ובעדינות דחפה אותי החוצה ועלתה על הפודיום במקומי. בזמן ששיחקתי "נפילה" מהפודיום, נפלתי באמת… על המיקרופון. לא יודע אם הקהל חשב שזה חלק מההצגה או לא, אבל את האנסמבל זה שעשע מאוד…

 

 

 

להשאיר תגובה

