קהל חם בערב קר וסוער

קונצרט הא-קפלה של מקהלת זמרי קולגיום ביום שני היה יפה ומרשים. וכעת, שתי משימות נוספות עומדות בפניי – קונצרט בכורה לעונה זו של תזמורת הקשתנים הייצוגית של קונסרבטוריון גבעתיים (ביום ראשון הקרוב), וקונצרט בכורה של תזמורת ביה"ס לאמנויות ויצ"ו (כיום "רעות") חיפה

303674_124024044431364_851039425_n

מקהלת זמרי קולגיום בקונצרט ביום שני 7.1.13. צילם: בן לפיד

בקונצרט של מקהלת זמרי קולגיום ביום שני האחרון היתה לי תחושה מיוחדת. נפל לי האסימון: זו כבר עובדה קיימת – מקהלת זמרי קולגיום ממשיכה את פעילותה בהתלהבות ובמרץ, ואני כבר הפכתי באופן רשמי, מבלי שהרגשתי, למנצח מקהלות. העבודה הקשה שעשינו בחודשיים האחרונים באה לידי ביטוי בקונצרט שהיה מאוד מגוון. התכנית היתה תובענית, וברובה א-קפלה. היו הרבה מאוד רגעים מוסיקליים נפלאים – כמו ב"מגן אבות" של יחזקאל בראון, ב Ave verum של ליסט וב Tantum ergo של סבראק. הביצוע של הסטבט מאטר של פרגולזי היה סגנוני ועם טמפים טובים. האקוסטיקה הנהדרת של האולם בפליציה בלומנטל סייעה למקהלה לצלצל נהדר, והקהל החם שהגיע בערב הקר, הסוער והגשום, נתן לנו את תמיכתו והגיב בהתלהבות.

150243_124024467764655_705861407_n

צילם: בן לפיד

בסוף החודש אנחנו מתחילים לעבוד על שלוש תכניות שונות במקביל – קטעי אופרות למקהלה, לקונצרט הגאלה של סולני תל-אביב שיתקיים בסוף אפריל; יצירות ועיבודים של אבנר איתי למקהלה א-קפלה, לקונצרט מחווה לאבנר במסגרת פסטיבל אבו גוש בשבועות; והרקויאם של פורה, לקונצרט סיום העונה של סולני תל-אביב.

312486_124024331098002_1403959093_n

צילם: בן לפיד

ובינתיים – ביום ראשון הקרוב, 13.1.13, יתקיים בבית ראשונים בגבעתיים קונצרט הבכורה לעונה זו של תזמורת הקשתנים הייצוגית של קונסרבטוריון גבעתיים. זו תזמורת שאני עובד איתה כבר 9 שנים, במהלכן נסענו פעמיים לקונצרטים בברלין ופעמיים ארחנו תזמורת צעירה מברלין, הופענו בכנסי תזמורות ברחבי הארץ ובקונצרטים משותפים עם סולני תל-אביב. השנה, כפי שקורה אחת לכמה שנים, היתה תחלופה די גדולה של נגנים, והתזמורת היא למעשה תזמורת די חדשה. מנגנים בה השנה 16 נגנים בגילאי 12-17. העבודה איתם מאוד מהנה. הסטנדרטים שאני מציב להם גבוהים מאוד, ולמעשה אין הבדל מבחינתי בינם לבין סולני תל-אביב, לפחות בדרישות המקצועיות שלי. כמובן שמספר החזרות גדול יותר והתכנית קצרה יותר מאשר בסולני תל-אביב, אבל הסטנדרטים הם בדיוק אותם הסטנדרטים שאני מציב לכל גוף מוסיקלי שעליו אני מנצח – מקהלה, תזמורת מקצועית או תזמורת תלמידים. לפי החזרות האחרונות, אני משוכנע שיהיה קונצרט יוצא מהכלל, איכותי ומלהיב.

_MAL8684

התזמורת של קונסרבטוריון גבעתיים בקונצרט בתיאטרון גבעתיים לפני כשנה.

הקונצרט הבא שלי יהיה עם התזמורת של ביה"ס התיכון לאמנויות ויצ"ו חיפה, שזו תזמורת חדשה לגמרי שהוקמה רק השנה. על כך אספר בפוסט הבא.

כתיבת תגובה

