אולם שהוא חתיכת היסטוריה

שתי החזרות שניהלתי במלואן בשפה הרוסית היו ללא ספק מהדברים המעייפים ביותר שעשיתי בחיי. התרגשות גדולה היתה לי לעמוד על הבמה הזאת באולם הגדול בקונסרבטוריון צ'ייקובסקי, אולם שבו הופיעו כל המוסיקאים הגדולים בהיסטוריה. חוויות מרוסיה, ועוד קצת על פתיחת העונה הקרבה ובאה.

כשנכנסתי לאולם החזרות על-מנת להתחיל את החזרה הראשונה שלי עם התזמורת של האקדמיה במוסקבה, כל הנגנים קמו. לכבודי. כך נהוג שם. יש משמעת, יש כבוד, יש מסירות לעבודה, וגם יש סטנדרטים גבוהים מאוד. כששאלתי ברוסית העילגת שלי כמה מבינים אנגלית – רק ארבעה או חמישה נגנים הצביעו. הבנתי שנגזר עלי לנהל את החזרה ברוסית. אני כבר יודע קצת רוסית, ולומד באופן קבוע כבר למעלה מחודשיים, אבל מכאן ועד לנהל חזרה… מצאתי את עצמי חושב כל הזמן על כל מילה, מנסה לדלות מהזיכרון מילים שלמדתי. ידעתי שאני עושה טעויות בדקדוק ושאוצר המילים שלי דל, אבל מצד שני הם הצליחו להבין אותי והעריכו מאוד את הניסיון שלי לדבר בשפה שלהם. גם תיקנו ועזרו כשביקשתי. אחרי כל חזרה כזאת הרגשתי שעבדתי 12 שעות ברצף.

התזמורת היתה מצויינת. החויה של הופעה על אחת מהבמות החשובות בעולם היא מרגשת ביותר. האולם היה מלא כמעט לגמרי. הרבה מוסיקאים ישבו בקהל. בתכנית שלי היתה גם יצירה ישראלית טובה מאוד, של אריה בר-דרומא, שהתקבלה יפה מאוד גם ע"י הנגנים וגם ע"י הקהל.

לאחר הקונצרט הוזמנתי לארוחה עם רבים ממורי האקדמיה, ארוחה שבמהלכה מידי כמה דקות אחד הנוכחים קם לברך. ברוסית כמובן. לפעמים גם דיברו אלי, ואפילו שאלו אותי אם הבנתי הכל. הייתי חייב לשמור על ריכוז שיא בניסיון להבין מה הם אומרים גם כשדיברו מהר ובשפה גבוהה. זה גם היה מעייף מאוד.

עוד רגע מרגש היה המפגש עם מורתי הדגולה לכינור במשך 5 שנים אירנה סבטלובה. בארץ אף פעם אין זמן להיפגש… ככה זה כולם עסוקים. אבל להיות במוסקבה כשהיא שם ולא לפגוש אותה? שמחתי מאוד, וגם היא כמובן.

כל הסיפור נמשך ארבעה ימים בלבד. זה היה מאורגן בצורה נפלאה, התנאים היו מצויינים, הארוח נפלא, והתזמורת, כאמור, מצויינת.

ומיד עם שובי – אינטנסיביות מטורפת לקראת פתיחת העונה של האנסמבל בקונצרט עם קרן הדר, אלון ראובן ומקהלת קולגיום. החזרות עם המקהלה בעיצומן, וביום שני הקרוב יחלו החזרות עם האנסמבל. עוד קצת הגהות לתכניה, לסרטי הוידאו, למצגת של הטקסטים, עוד שעות של כתיבת קשתות בתפקידים, וכמובן – למידה אינטנסיבית של יצירה שמתווספת לתכנית – ה"הפתעה". בשבוע הקרוב תתפרסמנה ידיעות וכתבות על האנסמבל בכמה עיתונים ואתרי אינטרנט, לקראת פתיחת העונה ה12 שלנו. מרגש, לא?

להשאיר תגובה

