פרופ' מרק קופיטמן 1929-2011

הרבה ידע מוסיקלי, השראה והבנה קיבלתי מהמוסיקאי הענק הזה. מרק קופיטמן הלך לעולמו הבוקר בגיל 82. מעבר לידע העצום שלו, הוא גם נתן לי הרבה עצות טובות ועידוד בדרכי המוסיקלית. למעשה הוא עודד אותי להקים את אנסמבל סולני תל-אביב ותמך בי לכל הדרך. מחר בקונצרט למנויים של סולני תל-אביב בחיפה נקדיש את הרומנסה של סיבליוס לזכרו.

מרק קופיטמן ז"ל

השיעורים באקדמיה למוסיקה בירושלים עם פרופ' מרק קופיטמן היו תמיד חוויה. הוא דרש מאיתנו הרבה, העמיס עלינו המון עבודות, אבל בכל שיעור למדתי כל-כך הרבה מהאיש הזה. קונטרפונקט, הרמוניה, סגנון באך, אנליזה מוסיקלית ועוד כל-כך הרבה דברים שאותם אני לוקח איתי לכל יצירה מוסיקלית שאני לומד, מלמד או מבצע.

ב6 בדצמבר 1999, ביום הולדתו ה70, היה לי הכבוד לנגן בקונצרט אתנחתא חגיגי לכבודו את יצירתו "הקדשה" לכינור סולו. בשנת 2000, כשהתחלתי לחלום על הקמת האנסמבל, הוא היה הראשון שעודד אותי ותמך בי. תמיד נתן עצות טובות, תמיד עזר וסייע. בקונצרט הבכורה של האנסמבל, במאי 2001, ביצענו את יצירתו "קדיש" לצ'לו ולתזמורת עם הצ'לן עמית פלד (ההקלטה של ביצוע זה נכנסה לדיסק האוסף אותו נשיק בקונצרט הגאלה שלנו בעוד כשבועיים). בתכנייה של אותו קונצרט הוא כתב לאנסמבל את דברי הברכה הבאים:

אנסמבל סולני תל-אביב הוקם בעידודי ובתמיכתי המלאה. טובי הנגנים הצעירים בארץ חברו יחדיו לאנסמבל תזמורתי בעל פוטנציאל עצום. הרעיון של אנסמבל צעיר ומקצועי ברמה גבוהה הוא רעיון שעדיין לא בא לידי מימוש בנוף המוסיקה בארץ, ואני משוכנע שבניהולו המסור ובניצוחו של ברק טל – כנר ומנצח בעל יכולות מוסיקליות יוצאות מן הכלל ובעל כושר ארגון וניהול מצויינים – אנסמבל סולני תל-אביב יפרח וישגשג ויגיע לרמות האמנותיות הגבוהות ביותר.

כולי תקווה שהאנסמבל יכלול ברפרטואר מגוון רחב של יצירות ישראליות, ושנגנים צעירים מצטיינים ימצאו בו את מקומם ואת דרכם האמנותית.

אני נותן בזאת את ברכתי לאנסמבל סולני תל-אביב ומאחל לו הצלחה רבה בקונצרטי הבכורה ובהמשך הדרך.

בברכה,

פרופ' מרק קופיטמן,

האקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בירושלים

הבוקר נפטר מרק קופיטמן בגיל 82. עצב גדול לעולם המוסיקה באופן כללי, ולי באופן אישי. מחר אנחנו פותחים את הקונצרטים שלנו למנויים בחיפה, תל-אביב וירושלים, ואת הרומנסה בדו מז'ור של סיבליוס אותה נבצע בקונצרטים אלו, נקדיש לזכרו של קופיטמן. יהי זכרו ברוך.

6 מחשבות על “פרופ' מרק קופיטמן 1929-2011

  1. התמזל מזלי ולמדתי אצל מרק במהלך שנה אחת משמעותית מאד. איש גדול, מלחין ומחנך יוצא דופן…
    התעצבתי מאד לשמוע.

כתיבת תגובה

