היצירתיות והדמיון שהמוסיקה מוציאה ממני

אני אוהב לחפור, לחקור ולהעמיק, לגלות דברים חדשים בכל יצירה שאני לומד, מבצע או מאזין. מושך אותי לחפש תפקידים מעניינים ואנרגטיים בקולות הפנימיים, הרמוניות מיוחדות, צלילים והדגשות שמשנים את האופי של המוסיקה, מבנים מוסיקליים וכד'.

אחת הסיבות לכך שאני נמשך כל-כך למוסיקה היא שאין סוף ליצירתיות ולדמיון שהיא מוציאה ממני. בכל יצירה שאני נתקל אני אוהב לחפור, לחקור ולהעמיק, לגלות דברים חדשים, לחפש תפקידים מעניינים ואנרגטיים בקולות הפנימיים, הרמוניות מיוחדות, צלילים והדגשות שמשנים את האופי של המוסיקה, מבנים מוסיקליים מעניינים וכד'. זה יכול לקרות בזמן למידה של הפרטיטורה, כאשר זה רק אני והפרטיטורה (לפעמים בסיוע של שירה שלי או נגינה בפסנתר). זה יכול לקרות בזמן חזרות, כאשר אני עושה נסיונות שונים עם התזמורת, מתעכב על אקורדים מסויימים, מנסה לשנות ארטיקולציה באחד הקולות וכד' (זה תמיד מעניין גם לתזמורת לשמוע דברים חדשים ולגלות את המוסיקה מחדש תוך כדי החזרות, אבל לשם כך צריך הרבה זמן חזרות ופתיחות – דברים שיש לנו בשפע בסולני תל-אביב). וזה יכול לקרות בזמן האזנה שלי לביצוע של יצירה שאני מכיר היטב. אני אוהב לגלות דברים חדשים ומעניינים בביצוע של יצירה שאני מכיר.  זה מוכיח לי כל פעם מחדש עד כמה ההיכרות עם יצירה מוסיקלית יכולה להיות אינסופית. הביצוע כאן בהמשך של הסימפוניה השלישית של בטהובן, ה"ארויקה", הוא דוגמא מצויינת לכך. פאבו יארוי מנצח על התזמורת הקאמרית של ברמן ומגלה מחדש את הסימפוניה הנפלאה הזו. הטמפו המהיר, האנרגיה, הזרימה המוסיקלית, ההדגשות המפתיעות, הניואנסים המיוחדים – כל אלה יוצרים חויה יוצאת דופן בהאזנה. ביום שני ה18.7 בשעה 21:30 אני הולך לשוחח בשידור חי על הנושאים האלה ולהשמיע בין היתר את הביצוע הזה, במסגרת של מפגש-שיחה אינטרנטי בינלאומי בהנחיית דן שורר, בו ניתן לצפות ולהשתתף, באתר u-sophia. פרטים מדוייקים על המפגש ולינק לאתר – בפוסטים הבאים. הנה הביצוע הנפלא של הארויקה עם התזמורת הקאמרית של ברמן והמנצח פאבו יארוי. מה דעתכם על הביצוע?

  

להשאיר תגובה

