קונצרטים קלילים במודיעין וברחובות

מה שהתחיל כפרוייקט "אנטי קליימקס" טיפוסי – יום אחרי סיום הפרוייקט האינטנסיבי והקונצרטים המוצלחים עם אזוליני – הסתיים דווקא בקונצרט מוצלח ומהנה מאוד ברחובות, שבסיומו הקהל רכש דיסקים וביקש מאיתנו לשוב ולהופיע שם.

איך נראית חזרה של אנסמבל סולני תל-אביב ב10 בבוקר למחרת סיום סדרת קונצרטים מוצלחת ומרגשת כמו זו שהיתה עם סרג'יו אזוליני? חזרה שהיא לקראת קונצרטים שאינם בסדרה למנויים, ללא סולן בינלאומי, עם מספר נגנים מחליפים ועם תכנית די שחוקה (מוצרט מוסיקת לילה זעירה, גריג סויטת הולברג, באך אריה למיתרים וכו')? זה כמובן לא פשוט… הריכוז, המוטיבציה והעירנות של הנגנים במצב כזה לא בשמים. אנחנו משתדלים בד"כ לא להגיע למצב של חזרה למחרת קונצרט, ובד"כ זה מצליח – כשמסתיים פרוייקט הנגנים מתפזרים עד לפרוייקט הבא, שמתחיל כעבור חודש-חודש וחצי. אך הפעם היה לנו מיד עם סיום הקונצרטים עם סרג'יו פרוייקט נוסף עם שני קונצרטים – אחד במודיעין ואחד ברחובות, עם תכנית "להיטים" ומול קהל חדש שלא מכיר אותנו. אז למרות נתוני הפתיחה שלא היו אופטימליים התחלנו לעבוד. בחזרה הראשונה זה עוד קצת גמגם, אבל בחזרה השנייה, בבוקר הקונצרט במודיעין, היה ריכוז, היתה עבודה טובה, והיה שיפור גדול בכל היצירות. בערב, כשהגענו להיכל התרבות במודיעין, הבנו שהמשימה לא תהיה פשוטה – האולם גדול והאקוסטיקה לא טובה. לא ממש מצלצל. בנוסף, מתן, הכנר הראשי שלנו, היה עם אוזניים סתומות ולא שמע כלום, וגם טלי שישבה הפעם לידו לא היתה במיטבה מבחינה בריאותית באותו יום. הקונצרט החל ובוצע ברצף אחד, ללא הפסקה, ועם דברי קישור שלי בין היצירות. הקהל, שבשבילו זה היה מפגש ראשון עם אנסמבל סולני תל-אביב, נהנה מאוד, מחא כפיים במרץ, ודרש הדרנים גם מהסולן בקונצרט – הצ'לן הצעיר הרן מלצר – וגם מהאנסמבל. לקראת סיום הקונצרט הזמנתי את הקהל לרכוש תקליטורים של האנסמבל, ואכן, עם סיום הקונצרט היתה "התנפלות" של הקהל על דוכן המכירה, ונמכרה כמות יפה של תקליטורים. אז למרות כל נתוני הפתיחה – הקונצרט במודיעין עבר בהצלחה.

רגע לפני העלייה לבמה בקונצרט ברחובות – בכינור ראשון מדברים על איך לנגן את הקישוטים באריה למיתרים של באך

———————————————————————————————–

כעבור שבוע היה לנו קונצרט נוסף עם אותה התכנית – באולם אבנר במכון וייצמן ברחובות. היה לנו שינוי קל בהרכב הנגנים – טלי עברה לעמדת הכנרת הראשית במקום מתן שחזר לגרמניה, ואת מקומה בקבוצת הכינור הראשון מילאה קרן טננבאום. לקראת הקונצרט הזה היתה לנו חזרה של שעה וחצי, ובה היינו צריכים ללמוד את האולם, לשפר ולתקן מקומות שלא עבדו בקונצרט הראשון, ולאפשר לטלי לנגן קצת את קטעי הסולו (בגריג סויטת הולברג ובברטוק ריקודים רומניים). החזרה החלה בנגינת "יום הולדת שמח" לטלי שחגגה יומיים לפני כן יום הולדת, ואח"כ בעבודה איטית ומשעממת – בעיקר על אינטונציה והקשבה. גם ברחובות האקוסטיקה היתה יבשה, אך בגלל שהאולם היה קטן יותר זה פחות הפריע לנגנים, ודווקא מהקהל זה צלצל טוב. הקהל ברחובות היה נפלא. הורגש שהם נהנים ורוצים לשמוע עוד. בקונצרט הזה דיברתי איתם בצורה פחות פורמלית, הצגתי להם את האנסמבל ואת נגניו (בשמותיהם), נתתי להם לשאול שאלות (והם ביקשו שנבוא לרחובות יותר) וסיפרתי קצת אנקדוטות. גם האנסמבל ניגן מצוין ונהנה, וגם אני כמובן נהניתי. טלי הובילה נהדר ונגינתה בקטעי הסולו היתה יפה ומרגשת. גם כאן הקהל קנה תקליטורים בסיום הקונצרט וביקש מאיתנו להגיע שוב להופיע ברחובות.

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s