סולני תל אביב בקרנגי הול, 9.11.2003

recovered_jpeg-digital-camera_34.jpg
——

בנובמבר 2003 היתה לנו הזכות הגדולה להופיע באולם הקרנגי היוקרתי בניו-יורק במסגרת קונצרט הגאלה השנתי מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל. ביצענו שם את הסימפוניה הפשוטה של בריטן, קונצ'טו לצ'לו בדו מז'ור של היידן עם הסולנית קרולינה זינגר, יצירה של המלחין הישראלי ליאור נבוק לשתי מרימבות ותזמורת עם הסולנים חברי פרקדו (תומר יריב ועדי מורג), וסימפוניה מס. 29 של מוצרט.

הנסיעה לארה"ב, השהות בניו-יורק, החזרות באולם הגדול והיפהפה הזה, הישיבה בחדר המנצחים המדהים, בו עברו כל גדולי המנצחים של המאה ה20 (שפסלים ותמונות שלהם נמצאים שם), הפוסטר של האנסמבל שהיה תלוי מחוץ לאולם – כל אלה כשלעצמם גרמו להתרגשות גדולה מאוד בקרבנו. ההכנה שלנו לארוע היתה טובה מאוד. קיימנו שני קונצרטים בארץ לפני נסיעתנו לארה"ב, וגם שם היו לנו לא מעט חזרות. הטיפול של קרן התרבות אמריקה-ישראל בנו היה מצוין – קיבלנו תנאי ארוח טובים בבתי מלון איכותיים, כל נושא הטיסות והויזות טופל היטב (וזה לא היה פשוט מכיוון שחלק מהנגנים הגיעו לאמריקה ממקומות שונים באירופה וחלק מהארץ, חלק מהנגנים לא היו צריכים ויזה וחלק כן, מועדי הטיסות והנחיתות היו שונים, וכו'), וגם ההפקה בזמן שהותנו שם היתה מצוינת. הקרן גם דאגה לנו לתלבושת ייחודית – הנגנים הגברים באנסמבל קיבלו חולצות אדומות שנתפרו במיוחד עבורנו, כפי שניתן לראות בתמונה למעלה. ההתרגשות היתה מאוד גדולה לקראת הקונצרט. בלילה שלפני הקונצרט בקושי ישנתי, מרוב התרגשות.

recovered_jpeg-digital-camera_203.jpg

בתמונה: חזרה גנרלית על במת האולם, בבוקר הקונצרט

בקונצרט עצמו האולם היה מלא (למעלה מ2000 איש), והאנסמבל ניגן מצוין. זה היה יום מאוד מרגש בשבילי באופן אישי. הופעה ראשונה כמנצח על בימת הקרנגי הול. התגובות היו נהדרות – גם של הקהל, גם של היועץ האמנותי של אולם הקרנגי ארא גוזלימיאן שאמר על האנסמבל: "רמה בינלאומית שמצדיקה ללא כל ספק נגינה בקרנגי הול", גם של הנהלת הקרן בארץ ובאמריקה וגם של המבקרים. מנהלת הקרן באמריקה, ורה שטרן, סייעה רבות לאנסמבל בעקבות הקונצרט, ע"י תמיכה כספית משמעותית מאוד שהיא העבירה לאנסמבל מכספי הקרן באמריקה, תמיכה שבאותה שנה ממש החזיקה את האנסמבל כלכלית.

הנה חלק מדברים שנכתבו ע"י המבקר מלקולם מילר במגזין "Music and Vision" בעקבות הקונצרט:

The varied programme also included Britten, Haydn and Mozart, all of which displayed the finesse of this excellent group, formed in 1991 of leading young chamber and solo musicians from Israel, including the four members of the talented Aviv String Quartet amongst them. The conductor Barak Tal has a uniquely impressive style, avoiding simple time-beating in order to focus instead on gestural emphasis and pulse, eliciting the finest nuances of texture, dovetailing and dynamics from the players. His freedom and structural control infused the opening work, Britten's charming Simple Symphony, with poise and wit. The first movement's imitations came alive and the pizzicato second movement was coloured with delicate charm. Their interpretation of Mozart's Symphony in A K201 was also stylish, a buoyant first movement followed by a delicate and sensitive slow movement inflected with delicately etched motifs, and a bristling, yet crystalline finale.

 

In between were two concerto works. The German-born cellist Carolina Singer, who grew up in Spain, played Haydn's C major Cello Concerto with outstanding inspiration and spontaneity of expression. Singer studied in Spain and Israel, and is currently at Yale with Paradiso, has a refined and focused tone, with clear gestures, and virtuosity, as in the double-stopping of the finale. Her communication with Tal produced an optimistic interpretation, supported buoyantly by the orchestra. Her two cadenzas were concise yet intense, but it was in the slow movement that inner passion emerged with compelling expression. Hers is a talent not just of strength and power but also of individuality and character, as also shown in the short richly-coloured encore, Halverson's Handel Passacaglia, with the leader Sergei Ostrovsky also displaying great panache.

carnegie.jpg

בתמונה: הפוסטר המפרסם את קונצרט האנסמבל, תלוי מחוץ לאולם הקרנגי

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s